Archív: Ako správne nahlásiť poruchu na verejnom osvetlení v Košiciach

Článok pôvodne publikovaný 31.3.2021!

Nahlasovanie porúch na verejnom osvetlení v Košiciach má podľa môjho názoru 2 základné problémy:

  1. ľudia nevedia kto je správcom, teda nevedia koho majú osloviť,
  2. ľudia nevedia ako to urobiť.
Potom sa stáva, že sa podnety na nefunkčné verejné osvetlenie objavujú napríklad v aplikácii Odkaz pre starostu, čo je síce fajn, avšak to iba zdržuje celý proces vybavenia.

Pritom celý postup je veľmi jednoduchý a existuje rovno viacero spôsobov ako ho realizovať.

Telefonicky

Telefonický kontakt uvedený na stránke DPMK, a.s.: +421 55 640 7345 (pevná linka).

Osobne s touto linkou nemám skúsenosti, avšak úspešne sa mi podarilo realizovať nahlásenie poruchy VO aj cez všeobecnú infolinku DPMK na telefónnom čísle +421 55 640 7407 (pevná linka), kde viete zistiť a riešiť aj záležitosti týkajúce sa MHD.

E-mail

DMPK má pre tento účel vyhradenú špeciálnu adresu a to verejneosvetlenie@dpmk.sk.

Osobne som tento spôsob nikdy nevyužil, s ohľadom na to že spôsob číslo 3 je podľa mňa najpraktickejší.

Kontaktný formulár

Pred-definovaný kontaktný formulár sa nachádza priamo na stránke DPMK (odkaz tu), problémom však je že z pohľadu bežného koncového používateľa je na hlavnej stránke DPMK nevyhľdateľný. Tu pomôže jeden z najjednoduchších trikov internetu – stačí zadať do Googlu výraz „porucha verejného osvetlena Košice“ a formulár sa objaví ako hneď prvý výsledok.

Tu by som rád upriamil pozornosť na niektoré kľúčové polia tohto formulára:

  1. Súpisné číslo – tu sa nezadáva číslo vchodu (červené), ale súpisné číslo budovy (čierne). Ľudia si to často mýlia.
  2. Orientačný bod – môžete využiť na stručný popis miesta kde sa porucha nachádza, môže nahradiť aj súpisné číslo ak ho nepoznáte.
  3. Číslo stožiara – je vyznačené na každom stožiari verejného osvetlenia vo výške cca 2,5 metra od zeme. Ak sa porucha týka napr. celého obvodu, vždy zadajte len číslo jedného stožiara, v DPMK si to už dohľadajú
  4. Popis poruchy a Rozsah poruchy – tu odporúčam používať odporúčané formulácie ktoré sú uvedené priamo vo formulári, napr. „nesvieti svietidlo na stožiari č. 12345″; “ nesvieti jeden stožiar“

Aj keď vám po odoslaní formulára nepríde späť žiadna potvrdenka, z mojich osobných skúseností sú poruchy (najmä individuálnych stožiarov) odstránené približne do 48 hodín.

Správca – Dopravný podnik mesta Košice, a.s.

Ako vlastne prišiel DPMK k spravovaniu verejného osvetlenia? Jednoducho.

Od roku 2002 mala verejné osvetlenie v meste v správe súkromná spoločnosť Eltodo. Tej v júli 2017 vypršala 15 ročná zmluva na správu s mestom Košice a keďže vtedajšie vedenie mesta nového správcu nestihlo obstarať včas, hľadalo vhodného adepta v radoch vlastných mestských podnikov. Malo sa jednať o dočasné riešenie do ukončenia obstarávania na nového správcu, to však nie je ukončené dodnes (31.3.2021).

Krátky článok k téme Košice:Dnes (28.1.2020)

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *