ETS2: gameday 56 & 57 & 58

Hneď na začiatok nového reportu z herného sveta Euro Truck Simulator 2 sa musím opraviť – v predchádzajúcom článku som uviedol, že sa jednalo o herný deň 54. Hneď úvodná snímka vám však napovie, že som akosi stratil pojem o čase, nakoľko sa jedná o jazdy z dňa 55. Takže pokračujeme ránom herného dňa 56 🙂

Medzičasom vyšiel pre hru veľký update a to na verziu 1.48. Medzi hlavné novinky aktualizácie patrí pridanie funkcií ABS (antiblokovací systém) a ASR (protisklzový systém) čo výrazne ovplyvňuje stabilitu ťahača pri núdzovom brzdení a pri plnej akcelerácii (keďže pri hraní na klávesnici iná možnosť nie je). Medzi ďalšie novinky patrí prepracovanie niektorých miest na severe Nemecka, galéria navštívených miest, štatistika objavenia pre jednotlivé krajiny v mape (táto funkcia je fakt super) či ďalšie vizuálne úpravy a vylepšenia. Presný zoznam vylepšení nájdete v oficiálnom blogu SCS Software zo 7. augusta.

Mňa po spustení hry po aktualizácii najviac zaujímalo, či vyriešili bug v rýchlom cestovaní po aktualizácii na verziu 1.47. V skratke, pre pripomenutie, v tejto verzii prišla možnosť po update hry vybrať si miesto odkiaľ chce hráč pokračovať v hre, namiesto automatického vrátenia ťahača (a návesu) do domovskej garáže. Vo verzii 1.47 sa teda síce dalo vybrať miesto, avšak na vybrané miesto sa premiestnil len ťahač, náves nie – ten vrátila hra do domovskej garáže. A tak po kliknutí v mape na Paríž som bol plný očakávania že čo sa stane – a stalo sa! Ťahač aj s pripojeným návesom sa objavil presne na tom istom mieste, kde som skončil jazdu pred updateom.

Môj pôvodný cieľ vybrať sa smerom na severné Nemecko sa nedarí, nakoľko na túto trasu nie je k dispozícii žiadna vhodná zásielka. Preto som sa rozhodol pre 869 kilometrov dlhú trasu do nemeckého Norimbergu s nákladom ráfikov pre nákladné vozidlá.

Nakládka v Paríži, deň 56 ráno

Po trase na východ sa zastavím natankovať, míňam práce na ceste s rekordne úzkym pravým pruhom a prechádzam cez nekonečné mýtne brány.

Jazda po diaľnici dokáže byť niekedy natoľko „záživná“ až sa mi podarilo zabudnúť zísť z diaľnice a tak som si musel urobiť neplánovanú zachádzku cez Štrasburg. Fotka zachytáva môj prejazd okolo budovy Európskeho parlamentu.

Prejazd cez Štrasburg v pozadí s budovou EP

Po vymotaní sa zo Štrasburgu pokračujem po nádhernej nemeckej okreske, ktorá ma dovedie na diaľnicu A6, kde ma už čaká polo-nočný povinný odpočinok.

Z odpočívadla štartujem o približne druhej ráno, do Norimbergu sa dogúľam s východom slnka. Po vykládke som si vyhliadol super combo – 1039 kilometrov, súrna zásielka, ADR trieda 4. Nakladám teda kontajner s bielym fosforom, zapínam majáky a vyrážam na cestu so smerom SEVER.

Šichta pokračuje po povinnej prestávke okolo 22. hodiny. Nakoľko veziem ADR zásielku, nechávam majáky zapnuté aj počas noci a tak si pred sebou užívam oranžové disko.

Krátke vzdelávacie okienko – biely fosfor sa pre svoje vlastnosti skladuje pod vodou. Preto sa vozí v cisternách, nakoľko pri kontakte s atmosférickým vzduchom sa sám vznieti a je ho mimoriadne ťažké uhasiť. Vďaka tomu sa v minulosti používal k výrobe mimoriadne ničivých zbraní. V súčasnosti sa využíva pri výrobe jedovatých nástrah na krysy a iné hlodavce či k výrobe farmaceutických preparátov.

A tak sa nocou uberám smer Hamburg a cez pozemné spojenie Nemecka a Dánska do Aalborgu a následne do prístavu Hirtshals.

Po preprave trajektom sa ocitám v cieľovom meste – Kristiansand. Toto mesto ležiace na juhozápade s celkovo 137 572 obyvateľmi vo svojej aglomerácii je piatym najväčším nórskym mestom a jeho prístav je v Nórsku druhý najväčší. Po príchode do miesta vykládky zistím, že vďaka ceste na trajekte sa mi nazbieral čas do odpočinku a preto sa zahrám na miestny taxík a rozveziem v rámci mesta ešte kontajnery s pesticídmi (konkrétne hydroxid draselný, ktorý je okrem iného široko použiteľný aj v priemyselnej výrobe) a s mrkvou. Pri tom si užívam výhľady na mesto a jeho okolie.

Tu na teraz moja cesta v hernom dni 58 končí. Pred odpočinkom nebola k dispozícii žiadna zásielka do Osla, čo je môj aktuálny cieľ nakoľko som na Oslo pri objavovaní Nórska tak trochu zabudol a ostatne aj preto som sa rozhodol pri voľbe smeru z Nemecka zamieriť na sever. Uvidíme, čo nám ďalšie herné dni prinesú.

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *